Kako mladi da (ne) veruju medijima

Influenseri imaju veliki uticaj na mlade, ali mladi će dobro razmisliti da li da im veruju. Više od 40 učenika tri beogradske srednje škole dobilo je danas novi pogled na medije kroz radionicu medijske pismenosti u EU info centru. Iako rođeni u digitalnom dobu, ovi učenici su mladi i bitno je da znaju kako im mediji serviraju poruke putem medija, ali i kako da razlikuju poruke koje im šalju influenseri koje prate na društvenim mrežama. Mediji formiraju poruku kako bi dobili što više gledalaca, slušalaca, pratila, ali i sve više onih koji bi kliknuli na njihovu vest. Međutim, medijski sadržaji koji ne pružaju proverene i informacije, ne edukuju ili ne pružaju zabavu koja nije senzacionalistička – ne bi trebalo da se prate, naučili su đaci Treće beogradske gimnazije, Pravno-poslovne škole i Artimedia srednje škole. „Medijska pismenost neguje kritičko mišljenje i pomaže da se zapitamo šta vidimo, čujemo i slušamo u medijima. Medijska pismenost pomaže da se zađemo u suštinu i upitamo ‘Da li je ova informacija kredibilna’“, istakao je šef za informacije, komunikaciju i medije i zamenik šefa politikčke sekcije Delegacije EU u Srbiji, Manuel Munteanu.

Fotografije